måndag 28 mars 2016

#påskstreak




Såg nån på "Lonesome Runners" som skulle göra ett Påskstreak -springa varje påskdag.

Jag kan tycka att såna där små utmaningar är kul.
Man tränar själv, för sin egen skull, valfri tid o distans.

* Så jag började Skärtorsdagsmorgonen med 5,6km när jag lämnat sonen i skolan.

* Långfredagen blev det också 5km - innan Våffeldagen firades.
Med ett gäng våfflor tillsammans med en annan familj.
Tillsammans var vi 4 vuxna o 9 barn.
Älskar enkelt häng med vänner och vårt stora matbord som rymmer oss alla! <3

* På Påskafton var det skönt att förbereda påskmat o dukning.
Sen sticka ut o springa en mil.
Det blåste nåt hemskt på ditvägen ~ motvind!
Men hemvägen gick bättre!! :P

Sen mysig Påskmiddag med familj o svärföräldrar.


* Påskdagen börjades med en kortrunda.
Vi skulle iväg till kyrkan så en 3km sväng fick räcka.
Men jag var riktigt sugen på några km till frampå eftermiddagen...

* Annandag Påsk.
Sista påskdagen, sista streak dagen.
Hade velat ta en mil idag igen.
Men nää... Det gick inte...!
Benen var tunga efter de här dagarna, så lugna 7 km fick räcka.

Fick ihop ca 31km i påskhelgen.
Det är jag rätt nöjd med.


En önskan är ju att jag nästa påsk kan ta 31km på påskhelgens långpass... :) Hoppas!!


-------------------


Med sockerintaget gick det sådär...
Jag har ätit sötsaker, desserter o godis.
Men det har varit under kontrollerade former.
Jag har inte gått bananas o smällt i mig så mycket så jag blivit illamående!

O det är ovanligt för att vara mig på påsken!
Så jag måste säga att jag skött mig rätt ok! :)


Hoppas Du haft sköna påskdagar!!

Kram J



1 kommentar:

  1. Bra jobbat Jeanette! Jag taggas också enormt av såna utmaningar. Tur att jag kssade den! ;-) Hade nog inte pallat egentligen. ;-) Hoppas vi ses framöver!

    SvaraRadera