onsdag 6 april 2016

Den Viktiga Löpningen


Tänk att löpning kan bli en så viktig o betydande del av livet. Något man vill o behöver ha i vardagen för att må bra o göra bättre val.


En bra runda med flyt o skön känsla gör att jag känner mig stark - både fysiskt o psykiskt, jag blir piggare, gladare, mer positiv o tar lite lättare på saker o ting.

Jag känner mig som en löpare!

Jag vill äta bra o uppbyggande kost, skippa sockret, köpa snygga löparkläder o vätskebälten jag kan ha när jag börjar springa ultradistanser.
För NU är jag på G!!


Samtidigt kan en kass runda göra att man reagerar som en tjurig treåring - som aaaaldrig mer tänker springa en meter!!
Man undrar vad som är fel, går igenom löpteknik, börjar jag bli sjuk?

Sen kommer tankarna... Jag ska nog sluta springa, jag är ju kass pä det här. O tråkigt är det!
O går det en dag till har jag liksom glömt att jag är en sån som springer. Det är helt borta!!

Nästa steg är att jag blir låg, nästan deppig, trött o seg. Orkar inte göra nånting, äter dåligt o tycker det mesta är trist...
Blir lättirriterad också...!

Det är de dagarna mannen börjar undrar när jag var ute o sprang sist...!!
O även om det bara är tre dagar sen, känns det som veckor.

Han brukar då lite fint uppmuntra ~ läs nästan tvinga ~ mig att ta en liten runda medans han fixar maten eller nattar barn.

Det lustiga här är... att jag drar muttrande på mig tightsen o snörar gnälligt nya skorna o sticker ut.

Väl ute är det ju rätt skönt faktiskt!
Jag kan ju det här...

O så blir det en sån där bra runda o jag är på banan igen...!
Kommer hem, är glad o trevlig o såå tacksam att jag har en man som känner mig så väl!! <3


Så för mig är löpning mer än bara motion o att få upp flåset!
Jag behöver det verkligen för att må bra i vardagen.
För mig är löpningen viktig!

Hur är det för Dig?


Kram J

1 kommentar:

  1. För mig är det ett beroende. Men det visste du nog redan. Jag blir sur och rastlös om jag inte springer! :-)

    SvaraRadera