onsdag 23 mars 2016

Sockerberoende



Jag heter Jeanette och jag är sockerberoende!


Lika bra att erkänna, mest för mig själv...
Det är något jag skämtat om i många år ~ att jag är som en knarkare när det gäller godis o sötsaker.
Rotar i skåpen o smygäter i tvättstugan.
Äter ju hellre godis o kakor än mat!


Tidigare har jag inte märkt så mycket av humöret o socker toppar o dalar...
Men nu känner jag av det tydligt!
Häromdagen smaskade jag i mig en Mazarin till eftermiddagskaffet.
Eller... Det var faktiskt två Mazariner...!

Några minuter senare blev jag så yr!
Det var som att jag åkte berg-o-dal-bana!
Fick hålla mig i bordsskivan o höll på att ramla av köksstolen jag satt på.
O det höll i sig. Inte lika kraftigt, men jag var nog småsnurrig i minst en timme.

Andra gånger har jag blivit jättetrött o låg. Orkar ingenting...
Vill ingenting...


Så denna vecka var planen att hoppa över sötsaker.
Få äta choklad o få ta lite fika på lördag.
Låter enkelt, klokt o bra.
Vänta till lördagsmyset ~ moget o lite vuxet kändes det.


Må gick bra. Tis gick bra.
Idag ons gick det bra, fram till halv tvåtiden...
Då hittade jag ( läs: letade jag upp) en påse godisägg i skåpet.

De som var inköpta till påskkärringarna imorgon...
De är ju inte ens speciellt goda!

Jag hetsåt upp nästan hela påsen.
Det var väl 10 små ägg liggandes kvar på botten av påsen när jag var klar.
O godisägg har ju sådär lite hårt skal...
Så jag är öm i hela munnen nu.
O jag mår illa av att ha ätit alldeles för mkt godis! :(

Att man aldrig lär sig!!
Messade mannen o beklagade mig o är nu redo att ta nya tag!
Nya tag att skippa sockret.

Wish me luck!!


Kram J





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar