tisdag 8 juli 2014

V.27


Semester o Löpning i Fagerviken !







Första veckan på mannens semester o alla är hemma från läger o annat.

Då packade vi bilen full o åkte till Fagerviken.
En jättegullig liten ort utanför Skärplinge i Uppland.

Riktig Saktkråkan miljö, med båtbodar, litet fiskrökeri o gamla fina hus.
Huset vi hyr har en liten stig ner till en badbrygga där man tar ett morgondopp.
Hääärligt!!


Även löpningen i Fagerviken är fantastisk!
Det är tredje året vi är där så jag har sprungit in backarna förut. :)


Måndag
Startade hemma med en 3 km runda innan vi packade in i bilen o åkte iväg.
Bara för att det är så nice att springa! :)


Onsdag
Jag var såå trött hela dagen o kände mig som en urvriden disktrasa...
Men när vi lagt barnen på kvällen stack jag ut ändå. Tänkte att 6-7 km får jag försöka klara iaf...

Men vet ni... Det kändes så fantastiskt bra!
Jag sprang o sprang.

Mannen tyckte det tog sån tid så jag mötte honom i bilen i sista backen.
Han skulle ut o leta, trodde nog jag låg i ett dike nånstans.
Men närå!!

Jag sprang på vackra vägar o hejjade på nån ko o nån katt sådär.
DÅ - plötsligt händer det!! Min stora skräck!!
Ett VILDSVIN dyker upp på vägen framför mig...!!

Säkert 100 m framför. Men ändå!
Som tur var kom en bil samtidigt så svinet sprang in i skogen o jag toksprang!
Stampandes i asfalten o sjungandes högt för att skrämma den ännu längre in i skogen...
Pust! Jag klarade mig!!


Jag hade kunnat springa hur långt som helst den här kvällen kändes det som!!
Rundan slutade på 15 km.
O jag var ändå pigg när jag kom hem!
Bara det blev ju ett lyckorus!! :)


Fredag
Jag o dottern E 12 år stack ut en sväng.
En liten kvällsjogg innan maten.
På våra 4 km hann vi med att se tre överkörda snokar. En stor o 2 bebisar.
Jag hatar ormar...!

Coola E plockade upp de två små med ett blad o tog med hem till storebror W som gillar djur.
Snäll syrra...!

Det "roliga" var ju med att hon jagade mig med de där dinglande snokarna i handen.
Gaahh!! Paniksprang emellanåt...!


Lördag
Gick upp tidigt o drog med mannen på en morgonrunda.
Det blev 6 km i sommarvärmen.


Måndag

Vaknade av solen som sken.
Gick upp o drog på tightsen o stack ut i värmen.
Sprang åt andra hållet - där backarna är.
En lång seg backe på ditvägen o nerför på hemvägen.
Tillsammans med ett gäng flugor som hängde på som ett litet moln över mitt huvud.
Kändes sådär, lite smått ofräscht...!

Hem, lämna iphone o klocka.
Tog med två barn o en handduk o gick ner till badbryggan.
Vi hoppade i o morgonbadade.
Så härligt avsvalkande!

Perfekt avslut på första semesterveckan!!


Kram o kör på!!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar