söndag 29 juni 2014

V. 26


Ny vecka Nya möjligheter !


Sommarlov o det tar inte många dagar innan man har annan dygnsrytm.
Ofta i vårt fall vaken längre - sover längre.

Visst, det är skönt.
Men jag är sån att jag behöver rätt mkt sömn. O rutiner gillar jag också...

Jag vill helst gå upp först o springa innan de andra vaknat.
Sen kommer jag hem o vi äter frukost ihop o hela lediga dagen väntar på oss!
Så VILL jag att det ska vara... :)

Men av olika anledningar är jag så TRÖTT nu...
Morgonlöpningen känns näst intill omöjlig att få till.


Mån o Tis den här veckan blev det vila.
Planen var att springa tisd kväll med mannen.
Men jag var så trött, så han stack iväg själv.

Det blev istället löpning på onsdagen.
Stack ut på kvällen.
Barnen fick se på film o äta popcorn. Alla nöjda! :)

Tog tunn jacka över linnet, men fick slänga av den i ett dike efter 200m.
Härligt med kvällssol o lagom värme. Ca 17 grader.

Jag har ju inte sprungit så långt sista tiden.
Men ville så gärna ta milen.
Helst mer...!!

Blir ju så galet peppad av andra som springer 15-18 km !! :)

Det visade 12,5 km på klockan när jag kom hem.
O jag var inte HELT slut heller!!
Då blir man GLAAAD!!!



Fredag kväll åkte tightsen o skorna på igen!
Hade så mkt energi att jag bara MÅSTE ut en sväng, efter kl.21 ...

Det är såna gånger jag ofta tänker att "nu kan man väl inte springa. Tar det imorn istället..."
Men nu körde jag!

O det var den bästa rundan på länge!!
Fick till löpsteg, andning o bra fart ända från början.
Hade lite högre tempo men kände mig stark o det flöt på så bra!

Sprang 5 km men hade kunnat fortsatt hur länge som helst kändes det som!
Härligt!!
Hoppas det fortsätter åt det här hållet!! Oooiiiii!!!!



Lördagslöpningen blev inte riktigt lika lätt som gårdagens.
Lite trötta ben, men det var en kanonbra runda ändå! :)
6,2 km.

Veckans sammanlagda blir ca 25 km.

Åååå vad jag gillar löpning!!


Jeanette








1 kommentar:

  1. Jag är imponerad av alla som orkar springa morgonpass. Så just nu när det är trötthet för dig, förstår jag precis vad du menar. Det är min standardinställning på morgonen... ;-)

    SvaraRadera