måndag 6 januari 2014

V 1 2014


Nytt År, nya vanor...!!


Istället för träningsdagbok ska jag i år veckosummera min träning här på bloggen.
För att bli påmind om var jag började året o kunna se hur jag (förhoppningsvis) utvecklas.


VECKA 1 :

Sprang sammanlagt 31 km den första veckan på 2014. Bra start!

Började på tisdagen (31/12).
Tog med mig mannen ut o tog en lugn 6 km runda.
Kändes bra o riktigt roligt att springa igen.
(Haft 3 v paus i ett stressigt december.)

Känna att kroppen o musklerna vaknade till!!

Tors 2/12 :
Klockan på ringning o ut medans barnen fortf sov.
Mannen följde med idag också! <3
Vi bestämde att ta ett lugnt tempo idag också. Ca 6,30/km.
Det känns lite trist emellanåt att inte "gasa på" men för att undvika skador bestämde vi så redan innan. Klokt beslut! :)

Vi sprang 10 km i ett lugnt o jämnt tempo.
Lite nya låtar på Spotify listan o glädjen att vara på G...!!
Härligt!!

Fred 3/12 :

Hade tänkt lägga passen varannan dag.

Men jag var såå springsugen o glad över att kroppen var med på noterna. Så klockan ringde o jag smög upp o stack ut idag igen.

Tog en annan runda idag.
Fortf lugnt för att inte dra på mig nåt.
Har känsligt högerknä o hälsenorna spökar ibland.

Men 5 km i 6.10/km fart blev det.

Sönd 5/1 :

Idag ville jag testa formen!
Gav mig ut i gråvädret med målet på 14 km.
Tog det lugnt första km. Tunga ben.

Ofta är det som att benen inte fattar att vi är ute o springer förrän efter ca 2 km. Frustrerande!

Den tunga känslan hängde kvar ända till 8 km. DÅ lossnade steget o det kändes lätt o bra att springa!!
Farten låg på ca 6,10/km.

Benen jobbade på o hemma igen kändes det riktigt skönt att ha startat 2014!!


Ser framemot många, långa, härliga, skadefria rundor i år!



Jeanette




2 kommentarer:

  1. Kul att läsa! och du springer faktiskt ungefär i samma takt som mig! :-) Min runda på 12 km som jag sprang för en dryg vecka sedan höll jag 6,07 min/km i snitt, så då är vi ju jämnsnabba. Jag drar oftast inte på, men däremot kör jag lite backträning emellanåt för att vässa formen lite. Sjukt jobbigt, men effektivt! Kul at läsa om din första vecka. Men det ska stå 2/1 och 3/1 va? Kram på dig!

    SvaraRadera