lördag 11 januari 2014

Jogg, Snö & Pms









Startade helgen med en runda med ena dottern!
Jättekul!

Ella tog sig självmant ut häromkvällen. Med reflexväst o min Garmin 110.
Hon sprang fram o tillbaka på cykelvägen sålänge hon orkade. Det slutade på 2,2 km.

Idag tog vi en längre runda. Det blev 3,5 km.
Ella bestämde takten o pratade heela vägen om hästar o snön som kommit etc.
Riktigt mysigt!
Vi ska försöka få till detta varje lördag! :)

När jag lämnat av Ella hemma tog jag en sväng till.
Det var ca 10 cm snö o lite isigt på vägarna. Men jag hade broddar på så det gick bra.

Men varje pass den här veckan har varit hemskt!!
Tungt, trögt, o riiktigt jobbigt. Såpass att jag undrade vad jag höll på med...

Tog bort socker. Tog protein-shake:ar. Drack mycket vatten. La mig tidigt.
Men näää! Så bedrövligt tungt!!


Kände mig också lite småtjurig... Kom o tänka på PMS... ;)
Kan det påverka löpningen o dagsformen...??

Googlade på detta o hittade flera forum som diskuterade ämnet.
Intressant!
Tydligen är det så för många att veckan innan mens är kroppen trög o tung o inte ett dugg samarbetsvillig.
Mot att när mensen väl kommer kan många sätta nya rekordtider o kroppen svarar lätt o positivt på träningen.

Så jag kämpar på, håller ut o ser framåt!!

Kram på Er!! <3

Jeanette




2 kommentarer:

  1. Härligt att springa med barnen! Jag har sprungit med Elias ett par gånger, försökt få Engla såld på det men det går absolut inte, hon håller typ på avlida efter 50 m..!

    Vissa veckor är bara tuffa. Det kanske är den där berömda väggen? När man tagit sig igenom det blir det lättare och nya rekord sätts! Hejar på dig alla fall!
    Angående women's health had marathon, Tomas tycker det är en dålig ide. han tycker vi sa påringa i hop eftersom de enda loppen jag sprang förra året sprang jag själv...
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår!! Jocke o jag gillar också att springa ihop!

      Radera