onsdag 6 augusti 2014

V. 30

Ny vecka o nytt upplägg!


Jag har ju följt ett program, inför Halvmaran i september, på Runmeter.
Den har varit jättebra på att få igång regelbunden träning o att utöka distansen...

Känner att det är lite för "snällt" ! :)
Jag utvecklas inte riktigt som jag vill...

Jag är sån som inte springer så fort, men är seg o kör gärna långpass.
Det är nästan att jag inte kan springa fort!

Svaret heter ju intervaller...
Inte en favvo. Men troligen väldigt bra!

Mannen kör på med ett program på jogg.se
Så jag har nu börjat haka på där istället.

Inte lika "snällt" kan jag väl påstå...!

Här är veckans träningsschema :




Visst verkar det bra?!


Måndags intervallerna kändes såå bra!
Benen var pigga o starka o farten låg under den på schemat.
Första gången jag blir glad av intervaller, tror jag...!! ;P


Onsdag var det distans.
Det är ju så väldigt varmt nu, +30 grader.
Så det blev sen löpning. Tror vi stack hemifrån efter 22.
Men svalt o skönt var det i luften, o härligt att springa!

Det var ju inte så långt pass idag.
Höll lite lägre fart första 4 km o ökade på hemvägen.
Genomsnittsfarten hamnade på 6.06/ km.

Bra fart för att vara mig!
Kanske intervallträningen ger nåt...?! ;)


Lördag o långpass
Bestämde mig för att springa rätt sent för att få lite svalka...
Lördagsmys med la familia o sen på med tightsen.

Svalt o skönt ute.
Träffade 2 andra löpare ute på kvällsrunda.
O en räv.
Rundan slutade på 16 km.
Lite slitigt emellanåt - de hårdare passen känns i benen...


Sönda vila, på't igen på måndag!!

Kram J









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar