måndag 3 mars 2014

Vecka 9







Den här veckan har varit en kanonvecka träningsmässigt! :)

Det har känts så lätt att ge sig ut, även om inte vädret alltid varit på topp...


Börjar med sönd vecka 8... Efter inlägget skrevs blev jag så springsugen.
Så jag stack ut på en kvällsrunda, 7 km.

Det var såå skönt att springa! Det var mörkt o jag kände som jag flöt fram i mörkret.

Sen är jag lite mörkrädd.. Så där det var som mörkast blev det lite snabba intervaller!! ;)

Vecka 9 blev det fyra löppass.

Tog en lugnare runda på 6,5 km måndag morgon.
Känns som måndagarna är bra som återhämtningspass-dag.


Tisdagen vaknade jag med pirr i kroppen o ville bara ut o springa igen!
Härlig känsla!!

5,5 km blev det.
Men med snabbare tempo än gårdagen.
Försökte mig på lite fartlek o sprang olika fort mellan lyktstolparna!
Riktigt kul!

Onsdag vila.

Torsdagen var blåsig o halvregnig. Hade inte tid att få in löpning under förmiddagen.
Men ville ändå göra nåt...

Lösningen blev när posten kom. Ett paket skulle hämtas, men kom till "fel" Ica. Det skulle hämtas på en Ica 10 km bort.

Två av barnen ville följa med. Elvaåringen på cykel o jag cyklade med sjuåringen på pakethållaren.

Helt galet kan tyckas, håller med!
Men ibland kan det vara lite kul att bara göra nån crazy grej sådär...

Problemet var ju vädret. Snöblandat regn o stark, kall vind var ju inte så kul.
Barnen grät sista halvmilen.

Jag utlovade varm choklad under täcket i soffan o film när vi kom hem. O så blev det.

Av med alla blöta kläder o ner i soffan!

Men två mil på cykel blev dagens träning!!


Fredag blev det vilodag!
Hade faktiskt träningsvärk i låren efter cyklandet...


Lördagen kickades igång med en morgonmil.
Kändes lätt o skönt!
Var ute tidigt, så bara jag o hundägare ute.

Blev en lite tidspressad runda, men det kändes bra att pressa lite extra!

Väl hemma blev det stretch i duschen.
Snabbsmink o sen iväg på Tjejfrukost!

Passade en hungrig löpare bra!
Surdegsbröd, Brie ost, smoothi:es, Pop cakes o gott kaffe. Såå gott!!
Tror jag åt mest av alla! :)


Söndagen tänkte jag vila.
Men mannen skulle ut på en liten runda, så jag följde med.
Blev 3 km fartlek.
Kul att springa med mannen!! <3


Vi pratade lopp.
Så jag skickade iväg anmälningar till Premiärmilen igårkväll.
Liten överrasking till mannen sådär!

Han blev glad, som tur var!! Hihi!!


Ha en toppenvecka!!

Kram J




1 kommentar:

  1. Vilken härlig springvecka! Gött! Själv har jag tampats med förkylning men nu är jag på G igen! Härligt och peppande inlägg!

    SvaraRadera