lördag 8 februari 2014

Protein Muffins







Jag gillar att baka.
Något jag gillar ännu mer är att fika!

Jag äter hellre godis o sötsaker än mat.
Så pass att jag mer eller mindre är sockerberoende.

Inte så att jag knaprar sockerbitar om vi inte har nåt hemma. Men jag ääälskar sötsaker...!

Inte jättebra när man vill träna o se resultat o framsteg i löpträningen...





Socker är en bov!


Träffade på vältränade väninnan H som bjöd på smarriga muffins!
Hon hade gjort Protein Muffins!!

Fick tips om en blogg med massa nice:iga recept...
( www.TastyHealth.se)

Så nu har här provbakats! :)

Gjorde en morotskake variant igår.
O idag gjorde jag en grundsmet o testade tre varianter.

* Mosad banan o kakao
* liiite vaniljsocker o hallon
* kardemumma, rivet äpple o lite kanel att strö över

Ser framemot provsmakningen i em!

Här är receptet om Du vill testa :

PROTEIN MUFFINS

3 dl havregryn
1 dl mandelmjöl
2 skopor Whey-80 vanilj
2-3 msk stevia strö
2 tsk bakpulver
1 ägg
2 äggvitor
1 dl mjölk

Ugn 175 C, grädda mitt i ugnen. 15-18 min

Vispa 1 äggvita till hårt skum
Blanda ihop de andra ingr.
Kör med stavmixer till du får en jämn smet.
Blanda i "vad du vill" **
Rör sen försiktigt ner vispade äggvitan .

** Smaksätt med t.ex :
Kakao, kardemumma, pepparkakskryddor, banan, äpple, hallon, morot, nötter, cocos, rivet apelsinskal, lite hackad mörk choklad...
Listan kan ju göras hur lång som helst...

Testa o tipsa gärna om Din favvo!


Kram o ha en skön helg!!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar