torsdag 23 maj 2013

Blodomloppet Uppsala








Sprang Blodomloppet igår kväll. Körde 10 km rundan.

Tänkte att jag tar det lugnt, ökar o sen ger järnet på slutet.
Grejen e att jag har så dålig koll på fart o distans...

Så jag joggade på o njöt av rundan. Kollade på folk o lyssnade på min braiga Spotify lista.

Km markeringarna dök upp då o då. Jag höll ett jämnt tempo. Ett skönt tempo.
Ville ju inte springa för fort så man inte orkar på slutet...
O hur långt är egentligen 3 km..? Ska jag öka nu? Eller sen?

Lite störande med män i 45-50 års åldern som verkar tycka att de äger banan...
Låg inklämd som en sill mellan 3 herrar en bra bit o blev inte förbisläppt.
Fick hoppa ut i gräset o öka farten ordentligt för att komma ifrån dem.
Gaahhh!!! :(

Hur som helst, vid 9 km ökade jag. Inte fullt, ville ju orka.
Så jag sprang på där o rätt som det var ser jag målet.
Spurtar i mål på en ok- men inte helt nöjd tid. 1:03.

Kände mig faktiskt rätt missnöjd först. Hade mer att ge...!
Men så fick jag tänka att för 6 mån sen var målet att klara Vårruset på 5 km. (Det är nästa vecka.)
10 km var heelt otänkbart.

Så med det i bakhuvudet får jag vara riktigt nöjd.
Att jag sprang i bra tempo, hela rundan o kräktes inte vid målgången!! :P

Kram J






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar