fredag 25 januari 2013

Morgonjogg






-18 grader, men såå härligt att dra på kläderna o sticka ut. När man väl är där..

Det blev några lager.
Först underställ, benvärmare uppdragna som stay-ups. Över det ett par av mannens boxershorts - *vägrar urinvägsinf*
En till tröja, mössa, halsduk o vindjacka o byxor.

Kände mig tveksam först. Men när jag mötte en annan löpare på prommisen med barnen till skolan kände jag - Kan hon kan väl jag!!

O det blev en sån där runda när benen matar på av sig självt. O jag sprang nog o såg löjligt glad ut, sjungandes till min braiga Spotify-löparlista... Haha!

Har återupptagit mitt löparprogram den här veckan.
"10 km på 12 veckor"
Kört en lugn vecka nu med jogg 3 km i månd, 3 km i ons o 4 km idag. Prommis i helgen o sen på igen månd/tisd.
Längtar tills jag kan köra lite längre... *kliar i benen*

Har haft en öm hälsena o knas i ett knä...
Det var 40-årspresenten från kroppen... Tack för den...!!

Men nya skor är inköpta!!
Tid bokad för röntgen av knä o besök hos sjukgymnast fixad.
Så nu borde det bli bra innan löparsäsongen drar igång ordentligt.

Kram J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar