måndag 16 februari 2009

Stegräknare

Jag gick in på http://www.tappa.se/ idag. Man fick 3 gratisdagar, så jag provar.
Mest för att komma igång o bli lite taggad.

Där stog det att jag , med stegräknare, ska gå 12000 steg per dag.
Det lät väl inte alltför svårt... Jag går ju hela tiden, tänkte jag.

Så för att göra bra ifrån mig o komma upp i minst 12500 steg, tog jag med lillkillen i vagnen o mannen vid min sida o tog en långpromenad.
Vi gick 5 km på ca 50 min. Ganska rask takt.

Till min stora besvikelse blev de 5 km bara 6000 steg!!!
Jag är riktigt sur!

Hur långt ska man gå för att komma upp i 12000 steg egentligen??

Får väl se vad det slutar på...
Kanske tar en runda till ikväll. På med reflexvästen o UT!!

Ingen choklad till kvällsteet ikväll alltså...

Kram Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar