söndag 22 juni 2014

V. 25


SOMMAR SOMMAR SOMMAR


Älskar att springa på sommaren!

Kan ha lite svårt om det blir föör varmt.
Men en skön sommarmorgon.
Eller en fin kväll.
Några regnstänk gör ingenting det heller.
Dofterna av blommor eller regn på asfalt.
I like !


Månd : Började veckan med 8 km.
Skön fart, jämnt tempo o känslan att vara på G.
Härligt men ogillar att det alltid är motvind på vägen hem!
How come ??


Onsd : Blev en kvällsrunda ut mot Ängeby, 5 km.
Kvällssol, starka ben o ingen motvind! Skön runda!
Man har mkt att vara glad över som löpare ! :)


Fredag o Midsommarafton!
Hade först tänkt mig en morgonrunda.
Men det blev sovmorgon o mysig långfrukost med familjen istället!

Men under dagen kände jag ändå att nä jag VILL ut!!
Så av med finklänningen o på med tightsen istället!
En sån gång när det egentligen inte passar. Men man VILL så gärna...!

Drog med mig mannen också, som inte sprungit på en månad pga ryggproblem.

Vi tog 5 km rundan ut mot Ängeby. Kändes lite härligt hurtigt att sticka ut samtidigt som grannarna tände grillarna... :)

Ååå vilken nice löptur!
Benen kändes starka o farten var bra ! Löparlycka!

Känner att jag borde göra så oftare.
Springa en sväng när jag får den där "å-jag-måste-springa"-känslan.
Ofta slår jag bort tanken med att det passar väl inte NU.
Eller att "jag spar benen, ska ju springa imorgon..."

Man vill ju ha löpningen härlig o lustbetonad.
Inte bara tvunget o schemalagt.
Även om jag också gillar att ha ett upplägg...
Men att det inte blir pressat...!


Söndagen tog mannen o jag bilen upp till spåret o sprang två lugna varv.
Närmare 6.50min/ km tror jag nästan det blev.
En riktig mysrunda!
Kändes som jag knappt blev anfådd. Bara skön soft lunk!
Kan också va ok ibland! :)

Nästa vecka behöver jag lägga på lite fler km.
Vill känna att jag kommer i fas med planen till HalvMaran i sept...

Ha en skön vecka!!









1 kommentar:

  1. Precis så resonerar jag! Löpningen ska vara lustbetonad och ibland 'är det otroligt skönt att bara sticka iväg för att man känner för det! Skit i om det passar liksom! Det är ju så, man ångrar aldrig de löpturer man genomfört, bara de uteblivna... ;-)

    Låter otroligt hälrigt att lunka på med maken, bra jobbat löparsyster! :-)

    SvaraRadera